sommartider

Kära läsare, det borjar kannas lite sommar har ocksa om an forandringarna inte ar, for mig, riktigt lika stora som hemma i sverige. Det har ju varit galet varmt hela tiden och sol och allt sant som det ar i ett varmt exotiskt land men nu:

- solen branner galet, 1,5 timme pa stranden en eftermiddag och brannde mig (tank nu pa att jag varit har i mer en fyra manader, inte anvant solskydd pa ett bra tag och inte brannt mig pa ett bra tag heller)

- vattennivan har stigit nagra meter upp pa stranden och vagorna och strommarna ar stora och starka som tusan

- myggen ar pa besok, en javla massa besok

- det ar mango tider, mango, mango, mango overallt

- det ar varmt, svetten rinner bokstavligt talat ner for inte bara ryggen, brostet och ansiktet, utan aven nerfor benen och armarna. FRASCHT!

Idag ar det sondag, alltsa ledig dag, tankte ga och vacka sofia om en stund for att se om hon kanske vill haka pa och branna sig lite pa nagan trevlig liten mysig strand i narheten. Bilder kommer i dagarna

hasta luego


Kommentarer
Postat av: kjelle

du har det bra du. Din bror är hemma igen. Kukångest.

2010-04-12 @ 10:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0