DJUNGELVRAAAAAAAAAAAAL

kara lasare, har kommer en snabb djungelhalsning. Kaisa, Sofia och jag befinner oss i staten Chiapas, tre timmar fran staden Palenque i ett samhalle som kallas - jag kommer inte ihag faktiskt. kollar upp det till sen. Samhallet ligger iaf i djungeln och har ca 300 invanare, pratar spanska men ocksa ett annat sprak och manga springer runt i vita "klanningar". Ungefar som lucianattlinnet. Fint samhalle, fin djungel och fina manniskor.

Kaisa som annu inte riktigt tal det harda livet i mexiko vilade sig idag fran annat an transportaktiviteter for att friskna till medans jag och sofia gick ut pa djungelstrat till ett vattenfall nagra kilometer bort. Riktigt fint vattenfall mitt i djungeln, nastan inga andra manniskor forutom Sofia och jag och djungelmannen som vakade over vattenfallet (eller kanske mer manniskorna dar). Trevlig djungelman - han fick smaka pa underbar svensk marabouchoklad som min fina faster tog med sig. (Tack mamma btw)

Ikvall blir det till att gora typ ingenting och ta det lugnt och skont bland myggen och nagot stickigt i graset som gor forbannat ont och imorn blir det RAFTING!

Nu har jag inte tid att skriva langre, ska springa och hamta Sofia som inte kan slita sig fran lianerna och djungelgeorge och godzilla.

god natt

Kommentarer
Postat av: Leo

Har ni klättrat på pyramiderna i Palenque?? Mamma och jag har googlat och sett de häftiga byggnaderna. Ramla inte ner. Hoppas flottfärden gick bra och att ni fick bada.........

kram

2010-02-24 @ 15:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0