WEEKEND I OAXACA

Kara lasare, som jag namnde i inlagget innan sa for vi till Oaxaca (staden) (bor i staten, dar staden iof ocksa ligger) med nagra trevliga jankare. Tog ledigt lordagen, stack fredagen efter jobbet och kom tillbaka i lagom tid till jobbet pa mandag morgon.



Denna roliga, harliga, softa, knappa resa gjordes forstas med bil = roadtrip. KUL!
For att komma till Oaxaca (staden) sa kor man upp genom bergen, allt som allt tar resan 6 timmar. 3 timmar till bergen dar hav och APVARMT inte langre existerar utan snarare KYLA. Riktigt fint dock och inget fel pa kylan - se bara pa Sofia



Val framme efter 6 timmars inte alls trakig resa sa tog vi en svang pa stan. En riktigt vacker stad, aven vannerna.



Val i en storstad sa maste man ju shoppa lite, strosa runt lite och sant. Ett maste ar ju att besoka hantverksmarknaderna och kopa fina grejer. Nagot som inte ar ett maste ar att ga till den allmanna marknaden - men vi hamnade dar anda.... bilder far tala for sig sjalv.



Efter timmar av stadsstrosande var vi nojda och glada.



Middag. Kvall (jag diarreandes, sofia och jankarna roandes)

Ny dag.

Pa sondagen spenderade vi ocksa nagra timmar av strosande och dessa himla trevliga jankare gav Sofia och mig varsin present



Vi for ocksa till Monte Alban lamningar av en indianstam. SUPERKOOLT. Hade dock bara 45 min tillgodo sa det dar med lasandet pa skyltarna fick bli en annan gang. Men sa har sag det ut iaf, enjoy!








Efter trippen till Monte Alban var vi tvugna att borja resan tillbaka.... Men grat gjorde vi inte utan att ytterligare massa timmars njutande. Stannade over natten i bergen (se bild overst) i San Jose de Pacifico (med reservation for namnfel) och tajmade lyckat in "bergsbyns" fest/dans. Dar hade vi kul.





SLUT.

En riktigt fin och kulturell stad med massa fina grejer och en lyckad resa.

Hasta luego, bli nu inte ledsna men pa fredag kommer kara faster Kaisa och hon, sofia och jag reser i sju dagar sa det kan handa att det inte blir nagot bloggandes dessa dagar!

P.s. om nagon skickar oss 7500 pesos sa koper vi den har





Kommentarer
Postat av: kaisa

Hej tjejer det ar omojligt att ring ert nr. och min minnespinne har kajkat adresserna med den. landar pa lordag 15.30. Har tappat ett dygn pa vagen ar inte van att vinna timmar.

2010-02-19 @ 18:43:43
Postat av: ville

jag vill ha en sån tung tröja som sofia kickar, ta med hem till mig syrran!



/brorshaaan

2010-02-21 @ 11:56:29
URL: http://topgunnn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0