DYKNING AR BRA HARLIGT

Kara lasare, idag ar det sondag vilket oftast betyder ledig dag. Idag tillbringade jag denna lediga dag dykandes - skulle faktiskt kunna saga att det var underbart.

Vi for ivag till den omtalade fyren, The Faro, for dar sags det att det finns som nagot sorts naturligt akvarium pa ca 12-18 meters djup. Och det kan jag bekrafta att det gor. Vi dok i 45 min med fiskar at alla hall och kanter, under, over och igenom  stora och fargsprakande fiskstim med smafisk nafsandes i vaderna, stotte pa trumpetfiskar och mycket annat spannande. Simmade aven in i ett sant dar stalle dar vattnet ar apkallt av nagon anledning (namn och anledning larde vi oss i naturkunskapen men for ogonblicket besitter jag inte denna kunskap). Behovs ibland inte mycket for att fascinera mig och vadigt chockad och farscinerad (hur stavar man?) blev jag nar min kara dykpartner (samma som forra gangen) tryckte en illgul blasfisk i famnen pa mig.

Aven detta stalle valdigt stromt men kannde mig bra mycket sakrare nu, sa nagot lar man sig nog allt. Nasta dyk blir kanske pa dykplatsen, el secreto (hemligheten), eller sa blir det kanske ett nattdyk for att jaga fisk.



Bakom denna klippa sa ligger fyren och dykplatsen om ni nagon gang ar i krokarna.

Hasta luego,
nu vantar snart filmen amores perros pa en bar, innan denna kanske man ska tvatta lite ocksa...

P.s. Jag onskar mig en san dar "alla dom har fiskarna har jag sett"-bok.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart köper man sån? går de att skickaaa?

2010-01-25 @ 14:18:56
Postat av: topgunnn.blogspot.com

låter tokdope! Skaffa en kamera så du kan fota under vattnet finns engångskameror för sånt tror jag.



Fascinerad stavas det förresten :)



/bror din

2010-01-25 @ 22:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0